Wieczór Żywieckich Premier

2011-05-14 09:00:40

fot.

Grupa Żywiec wprowadza na rynek unikalną butelkę zwrotną. Zaprezentowano ją 13 maja w warszawskim Zamku Ujazdowskim. Punktem kulminacyjnym Wieczoru Premier była wizualizacja nowego opakowania piwa Żywiec w technologii mappingu 3D. Żywiec to jedyne piwo w Polsce, któremu dedykowano takie opakowanie zwrotne.

Oto przykład udanego połączenia tradycji z nowoczesnością. Premierowy pokaz nowej butelki Żywca, nawiązujący do historii i pochodzenia piwa z tańczącą parą, został przygotowany przez Jakuba Jabłońskiego. To jeden z najbardziej utalentowanych młodych reżyserów naszego studia - mówi o nim Tomasz Bagiński, twórca słynnej Katedry i dyrektor kreatywny w uznanym studio Platige Image. Technika mappingu 3D pozwoliła twórczo wkomponować architektoniczne atuty Zamku Ujazdowskiego w animowaną opowieść o legendarnym żywieckim trunku.

Żeby zrozumieć ideę, jaka stoi za nowym opakowaniem Żywca, trzeba cofnąć się do połowy XIX wieku. Wtedy to arcyksiążę Albrecht Fryderyk Habsburg, zachwycony ukształtowaniem terenu i dostępem do krystalicznie czystej górskiej wody, postanowił zbudować browar w Kotlinie Żywieckiej. To dlatego na nowej butelce znalazły się grawerowane w szkle motywy akcentujące genezę i historyczne dziedzictwo Żywca. Wzór poniżej przedniej etykiety przedstawia pierwsze zabudowania żywieckiego browaru, natomiast sąsiadująca z tylną etykietą pieczęć z koroną symbolizuje jego arcyksiążęce początki. Od 1856 roku Żywiec warzony jest w tym samym miejscu - nie przeszkodziły w tym ani zabory, ani wojny, ani peerelowska gospodarka niedoborów. Żywieccy piwowarzy od 155 lat przygotowują piwo bez ulepszaczy - wyłącznie z trzech składników: górskiej wody, słodu jęczmiennego i chmielu.

Piwa z Grupy Żywiec od lat sprzedawane są w butelkach zwrotnych, jednak wprowadzenie nowego, grawerowanego opakowania dla jej flagowego produktu - piwa Żywiec - to wydarzenie bez precedensu na polskim rynku browarniczym. Podczas gdy duże koncerny wykorzystują jeden typ butelek dla wszystkich produkowanych marek, żywiecka spółka stawia nie tylko na rozwiązania łączące tradycję i nowoczesność, ale także ekonomiczne i ekologiczne zarazem. Grupa Żywiec wykorzystuje butelkę zwrotną nawet 12 razy. Butelki używane częściej nie gwarantują już właściwych parametrów dla piw wysokiej jakości.

Proekologiczne rozwiązanie zastosowane dla żywieckiego piwa podkreśla jego premiowość. Konsumenci Żywca cenią wysoką jakość w każdym wymiarze. Jednocześnie są najbardziej eko-świadomi ze wszystkich piwoszy. Nowe, unikalne opakowanie Żywca to przełom pod względem zarówno jakości, jak i ekologii na polskim rynku piwa - mówi Joanna Nowakowska, marketing manager Żywca.

Animacja przygotowana przez Jakuba Jabłońskiego ze studia Platige Image w Warszawie była główną atrakcją Wieczoru Premier. Mury zamku musiały stawić opór animowanym falom górskiej wody, płomieniom ognia i ostrzałowi wielkich kapsli. A nowa butelka wygrała batalię ze złowrogimi symbolami czasów wojny. Prezentacji nowego opakowania Żywca towarzyszyła również premiera nowego singla Męskie Granie 2011. W murach Zamku Ujazdowskiego wystąpili Wojciech Waglewski, Lech Janerka, Leszek Możdżer, Fish, Abradab,zespół VooVoo i Dj Eprom. Można było obejrzeć również zdjęcia Tomasza Sikory dokumentujące ubiegłoroczną trasę Męskiego Grania.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.meskiegranie.pl.