Łomża Cider już w sklepach

2011-03-30 18:52:10

fot.

Firma Browary Regionalne Łomża Sp. z o. o. wprowadza na polski rynek nowy napój alkoholowy o nazwie Shade Cider. Jest to lekki napój alkoholowy, który powstaje w wyniku procesu fermentacji naturalnego soku jabłkowego. Od stuleci popularny w Anglii, Francji i Hiszpanii, teraz dostępny jest także w Polsce.

Shade Cider jest lżejszy od win, ma tylko 4,4 procenta alkoholu i jest wolny od piwnej goryczki. Dlatego też jest dobrą propozycją na letnie popołudnia i wieczory. Charakteryzuje go aromat soczystych jabłek i delikatnie słodki smak. Jest musujący i orzeźwiający, przed podaniem powinien być schłodzony. Jabłkowy Shade Cider dostępny jest w butelce bezzwrotnej 0,33l z etykietą w czterech różniących się subtelnymi detalami odmianach.

Choć cider ma bogatą tradycję i cieszy się uznaniem konsumentów na świecie w Polsce jest praktycznie nieobecny. Poprzednie próby wprowadzenia kategorii na polski rynek przeszły niezauważone. Analizując jednak aktualne światowe trendy należy uznać tę nową kategorię za bardzo perspektywiczną.

Świat jest globalną wioską. Wydawałoby się, że nie ma już kategorii produktowych, w jakiejkolwiek branży, które choć popularne na świecie, nie są znane Polakom. Tak jest jednak w przypadku cidera, lekkiego napoju alkoholowego produkowanego z tak bliskich Polakom jabłek. To wyjątkowy moment - prawdopodobnie jeden z ostatnich - kiedy tradycyjna i uznana na świecie kategoria pojawia się w Polsce jako nowość - mówi Beata Pawłowska, Dyrektor Generalny firmy, która zdecydowała się wprowadzić cider na nasz rynek. Cieszymy się, że w końcu cider będzie dostępny dla szerokiego kręgu konsumentów - a w szczególności kobiet, dla których oferta alkoholi jest w gruncie rzeczy uboga.

Wprowadzenie Shade Cider poprzedziły szczegółowe badania marketingowe. Wynika z nich, że Polki rzadziej niż mężczyźni sięgają po alkohol z powodu jego smaku. Oznacza to, że napoje dostępne na rynku nie do końca trafiają w kobiecy gust. Respondentki deklarują także, że najchętniej spróbowałyby nowości o niewielkiej zawartości alkoholu. Shade Cider doskonale wpisuje się w ich oczekiwania.

Nasze badania pokazują, że brakuje ciekawej oferty alkoholowej dla kobiet. Istnieje duża grupa konsumentek, które nie przepadają za goryczką piwa. Z kolei wino nie zawsze pasuje do okazji, choćby za względu na wyższą zawartość alkoholu. Kobiety często też rezygnują z otwierania całej butelki po to, by napić się jednego kieliszka wina do dobrego filmu - tłumaczy Radosław Kasyk, Dyrektor Marketingu w Browarach Regionalnych Łomża. Dlatego chcemy zaproponować Polkom lekki napój, który nie tylko trafia w ich gust, ale też dzięki niewielkiej zawartości alkoholu i małej, poręcznej butelce pasuje do wielu różnych okazji. Może to być piknik na świeżym powietrzu, lunch na restauracyjnym tarasie czy wieczorne spotkanie w gronie przyjaciół - dodaje.

Shade Cider nawiązuje do relaksu i dobrej zabawy w gronie przyjaciół - na łonie natury, pod kawiarnianym parasolem lub w domowym zaciszu. Radosne bąbelki mają kojarzyć się z orzeźwieniem i pogodnym letnim nastrojem. Nowa marka została stworzona przede wszystkim dla kobiet, choć mężczyźni również będą mile widziani w gronie jej konsumentów.

Shade Cider ma naturę pogodną i zrelaksowaną. Charakter marki i opakowanie powstały w zgodzie z aktualnymi trendami. Chcieliśmy jak najlepiej oddać lekkość i delikatność napoju oraz jego orzeźwiający, jabłkowy smak - opowiada Jolanta Niedźwiecka, Senior Brand Manager z Browarów Regionalnych Łomża. Te cechy podkreśla prostota butelki, logotyp marki w otoczeniu bąbelków oraz subtelna etykieta. Marka spodoba się konsumentom, którym bliskie są takie wartości jak nowoczesność i miejski styl życia.

Shade Cider dostępny w sklepach od końca marca 2011. Sugerowana przez producenta cena Shade Cider to ok. 4 złote. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.shadecider.pl.